پیام مدیریت سايت

پیام مدیریت سايت : با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، به سايت خبررسانی بخش زراباد خوش آمدید . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این سايت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن كیفیت مطالب سايت یاری رسانید

جدید ترین اخبار انتخابات در حوزه چابهار

جدید ترین اخبار انتخابات در حوزه چابهار

امروز چهارشنبه دهم اسفند ماه آخرین روز تبلیغات علنی کاندیداها ی انتخابات است.

بر اساس شنیده ها و همچنین انعکاس تعدادی از سایتها و وبلاگهای خبری آقای ایرانژاد با تدبیر و تعقل سیاسی ، اقدام به  انتشار بیانیه ای خطاب به مردم و طرفداران خود نموده و ضمن احترام گذاشتن به نظر شورای محترم نگهبان در خصوص رد صلاحیت شدنش همگی را به هوشیاری و شرکت فعالانه و حداکثری در امر انتخابات دعوت نمودند. ایشان در بخشهایی از بیانیه خود چنین آوردند.

. اینجانب عبدالغفور ایرانژاد نماینده دوره‌های چهارم و ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر اعلام می‌دارم که بنده نیز مطیع امر ولایت و رهبری بوده و نظر مراجع قانونی به‌ویژه شورای محترم نگهبان را بر دیده منت گذارده و به عنوان سرباز کوچکی از این نظام مقدس و الهی در هر سنگری که لازم باشد آماده خدمت و جان فشانی هستم.

این بیانیه می‌افزاید: از همه هم‌ استانی‌های خود در سیستان و بلوچستان به ویژه همه حامیان و همراهانم در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر استدعا دارم نظر شورای نگهبان را محترم شمارند زیرا که پیشرفت و موفقیت امروز و فردای ما در گرو تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و شرکت و حضور در حماسه اسفند ماه 90 است.

ان‌شاءالله همه با هم از این امتحان الهی سربلند و پیروز و موفق بیرون آییم

عبدالغفور ایرانژاد

ملت ایران 12 اسفند وفاداری به انقلاب را به منصه ظهور می‌رسانند

با صدور بیانیه ای اعلام شد
ملت ایران 12 اسفند وفاداری به انقلاب را به منصه ظهور می‌رسانند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و استاندار سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، ملت ایران در 12 اسفند وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب و حمایت از رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور می‌رسانند.

خبرگزاری فارس: ملت ایران 12 اسفند وفاداری به انقلاب را  به منصه ظهور می‌رسانند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است: ملت مسلمان ایران در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از آزمون‌های حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی را در شرایطی پیش رو دارد که همه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و جاسوسی و کشورهای سلطه‌گر و در راس آنها استکبار جهانی با خشم از عزت و اقتدار و درخشش روز افزون انقلاب ملت آزاده ایران در اقصی نقاط جهان و با دشمنی بیش از پیش نسبت به ایجاد موج بیداری اسلامی در منطقه، همه تلاش خود را برای جلوگیری از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای و ایجاد خدشه در برگزاری این رویداد بزرگ ملی به کار بسته‌اند.

در چنین شرایطی ملت وفادار و با بصیرت انقلاب اسلامی با رفتن به پای صندوق‌های اخذ رای و حضور حماسی خود، بار دیگر پیام دفاع از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به جهانیان نشان خواهند داد و با شرکت گسترده و پرشور خود در این امتحان خطیر، وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) و حمایت از رهبر معظم انقلاب به منصه ظهور می‌رسانند.

اینجانبان ضمن تاکید بر رعایت قانون مداری و امانت داری به همه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، از همه اقشار و طبقات مردم شریف و انقلابی استان سیستان‌و بلوچستان دعوت می‌کنیم، با حضور حماسی و گسترده خود در پای صندوق‌های اخذ رای، گوشه‌ای از عظمت و اقتدار خود را در تعیین سرنوشت خود ، به نمایش بگذارند و یک بار دیگر سیاه نمایی‌های رسانه‌های غربی را با اثبات حقانیت خود در دنیا برملا سازند.

باشد که به فضل خداوند رحمن و همت والای همه خادمان مردم در دولت و منتخبان مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد رشد و پیشرفت ایران عزیز در همه عرصه‌ها باشیم.

ادارات سیستان وبلوچستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند

ادارات سیستان وبلوچستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند
زاهدان - خبرگزاری مهر: ادارات و نهادهای مختلف سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه مردم شریف و همیشه در صحنه استان را به شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی را باید تجلی حاکمیت خداوند بر جهان به دست معنوی حضرت امام خمینی (ره) دانست که با درایت و هدایت مقام معظم رهبری به مسیر روشن خود ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: این نظام را باید برآمده از متن مردمی دانست که تا عمق جان، پای اصول و آرمانهای انقلاب خویش ایستاده اند و ذره ای از اهداف انقلابی و اسلامی عقب نشینی نمی کنند.

این بیانیه می افزاید: در طول این سه دهه، حضور مردم در صحنه های حساسی چون انتخابات نه تنها نشانه وفاداری به ارزش های اصیل اسلامی بوده بلکه همواره به عنوان بستری برای تجلی مردم سالاری دینی و بدست گرفتن سرنوشت خویش و تضمین عمل به آرمان های جاودان بوده است.

 


ادامه نوشته

حماسه12 اسفند

 

مردم سیستان‌ و بلوچستان برای حضور در انتخابات لحظه شماری می کنند

مردم سیستان‌ و بلوچستان برای حضور در انتخابات لحظه شماری می کنند
زاهدان - خبرگزاری مهر: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شور و نشاط خاصی برای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لحظه شماری می کنند تا از این طریق اتحاد خود را به رخ جهانیان بکشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در برهه ای که دشمنان بدنبال زیر سوال بردن صحت و اعتماد مردم به نظام هستند و از هر طریق سعی می کنند به آن ضربه بزنند تنها حضور پررنگ مردم و هوشیاری آنان در مقابل دشمنانی که برای انتخابات سالم و قانونمند ایران دندان تیز کرده اند، می تواند چاره ساز باشد.

 

ادامه نوشته

وجود 232 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر

فرماندار چابهار خبر داد
وجود 232 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار چابهار گفت: 232 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

خبرگزاری فارس: وجود 232 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر

ایرج حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر نیز هم‌گام با سایر حوزه‌ها آماده برگزاری یک انتخابات پرشور و گسترده است.

وی افزود: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک و نیکشهر 232 شعبه اخذ رأی کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

فرماندار چابهار بیان داشت: در مجموع 3 هزار و 480 نفر در راستای انتخابات در روز جمعه 12 اسفندماه فعالیت دارند که امیدواریم بتوانیم یک انتخابات خوب را در این حوزه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اضافه کرد:  قطع یقین این حوزه انتخابیه نیز هم‌گام با سایر حوزه‌های انتخابیه کشور حماسه دومی را بعد از حماسه حضور 22 بهمن در 12 اسفند ثبت می‌کنند.

حیدری گفت: ما باید زمینه حضور حداکثری مردم برای مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ملت ایران به ویِژه مردم ولایی سیستان و بلوچستان با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال دشمن را عقب راندند و در 12 اسفندماه 90 نیز دشمن را تسلیم می‌کنند.

فرماندار چابهار تصریح کرد: بر اساس سه اصل ولایتمداری و ولایت‌پذیری، دشمن‌شناسی و تعیین سرنوشت خود ملت ایران در انتخابات 12 اسفندماه جاری حضور گسترده دارند.

حیدری ضمن تقدیر از تبلیغات سالم و قانون‌مند کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون تخلف خاصی در این حوزه انتخابیه در زمینه تبلیغات کاندیداها رخ نداده است.

رقابت شدید بین آقایان ، خانزهی، جدگال و ازیر بلوچ

رقابت شدید بین آقایان ، خانزهی، جدگال و ازیر بلوچ

پس از گذشت نزدیک به یک هفته از تبلیغات علنی کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم در حوزه انتخابیه چابهار نیکشهر و کنارک، در هریک از مناطق ذیل با توجه به اظهارات طرفداران هریک از نامزدها و همچنین تحلیل گران بیطرف به این صورت است .

در منطقه دشتیاری ، باهوکلات و حتی داخل شهر چابهار آقای جدگال دارای بیشترین رای است و نفر دوم آقای خانزهی و نفر سوم آقای ازیر بلوچ است.

در شهرستان کنارک و بخش زرآباد با توجه به اعلام حمایت آقای ایرانژاد(در صورت عدم تایید) از آقای خانزهی و نفوذ سنتی آقای ایرانژاد در این منطقه سید محمد خانزهی از دو رقیب دیگر خود جلوتر است.

در شهرستان نیکشهر و بخش قصرقند نیز بیشتر طرفداران ایرانژادبه آقای خانزهی رجوع کردند و آرای دوره گذشته جدگال در این منطقه نسبت به دوره گذشته ریزش شدیدی داشته است و چه بسا آرای ایشان در این منطقه از ازیر هم بسیار کمتر است.

سیستان‌ و بلوچستانی‌ها آماده حضور در انتخابات هستند

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/
سیستان‌ و بلوچستانی‌ها آماده حضور در انتخابات هستند

خبرگزاری فارس: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شور و نشاط وصف‌ناپذیر فضای استان را کاملاً انتخاباتی کرده و آماده حضور حداکثری هستند.

خبرگزاری فارس: سیستان‌ و بلوچستانی‌ها آماده حضور در انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان با گذشت پنج روز از تبلیغات کاندیداهای مجلس نهم، چهره شهرهای استان سیستان و بلوچستان دگرگون شده و فضای استان شور و نشاط خاص به خود گرفته است.

از ساعات آغاز قانونی تبلیغات، طرفداران کاندیداها با نصب بنر، پلاکارد، بیلبورد و پخش بروشور در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان شور و حال خاصی را به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داده‌اند.

توزیع و پخش هزاران ویژه برنامه تبلیغاتی، انتخاباتی در قسمت‌های پرتردد شهر و پخش تراکت‌های مختلف از کاندیداها، فضای استان را کاملاً تبلیغاتی کرده است.

همچنین در سایر شهرستان‌های استان همگام با مرکز استان، موج گسترده‌ای از تبلیغات کاندیداها آغاز شده است و بحث و گفت‌وگوهای زیادی در محافل مختلف انجام می‌شود.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همان طور که در راهپیمایی عظیم 22 بهمن از خود حماسه جاویدان آفریدند حال نیز آماده می‌شوند تا شور و شعور را در هم آمیزند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، 12 اسفند به یادماندنی را در این برهه از زمان با مشارکت گسترده به تصویر بکشند و خود را به رخ جهانیان بکشند.

کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه مختلف در جای جای استان صبح‌ها و عصرها و شب‌ها در محافل مختلف در جلسات پرسش و پاسخ شرکت می‌کنند و به سؤالات مردم پاسخ می‌دهند.

وعده همه مردم استان روز جمعه، 12 اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

حضور حداکثری مردم نشان از ایمان، اقتدار، بصیرت و معرفت آنان دارد و بارها و بارها این را با ورود به عرصه‌های مختلف حماسه‌ساز کشور ثابت کرده‌اند.

برگزاری جشن بزرگ هم‌آوایی رأی اولی‌ها در زرآباد

در آستانه انتخابات انجام می‌شود
برگزاری جشن بزرگ هم‌آوایی رأی اولی‌ها در زرآباد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر زرآباد گفت: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، جشن بزرگ هم آوایی رأی‌اولی‌ها در زرآباد برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن بزرگ هم‌آوایی رأی اولی‌ها در زرآباد

خیرمحمد نهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: جشن هم آوایی رای اولی‌ها با هدف ارتقای سطح بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان دختر و پسر رای اولی در زرآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: نظام مردم سالاری دینی مبتنی بر نظام جمهوری اسلامی بهترین نوع اداره حکومت در جهان است به گونه‌ای که امروز نظام جمهوری اسلامی سبب شده دشمنان نا امید و دوستان امیدوار شوند.

رئیس شورای شهر زرآباد بیان کرد: همین امر سبب رقم خوردن بیداری اسلامی در منطقه شده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چشم کوردلان و بد خواهان نظام را خواهد بست.

وی گفت: ایرانیان در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همیشه حماسه آفرین بوده‌ و در طول 33 سال از تاریخ انقلاب نشان داده‌اند که در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پشتوانه ملت هستند.

رئیس شورای شهر زرآباد تصریح کرد: مردم سیستان‌و بلوچستان نیز تاکنون با حضور در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که دلبسته نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

نهنگی به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تمام برنامه‌ها و طراحی‌های رسانه‌ای غرب علیه ملت ایران را نقش بر آب کرد.

وی گفت: جشن بزرگ هم آوایی رای اولی ها فردا با همکاری بخشداری، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش کنارک برگزار می‌شود.

موز


موز

موز از درختان گرمسيري است ،اين درخت پهن برگ،سبز و جثه ي بزرگي دارد خوراك ميوه آن ويتامين هاي (آ-ب1-ب2-ث)بدن را تامين مي كند.ارزش غذايي آن برابر گوشت مي باشد و همچنين داراي فسفر،پتاسيم،آهن،منيزيم و مواد قندي مي باشد وفاقد* چربي و كلسيم است.

درخت موز پس از برداشت مشكلاتي براي كشاورزان بوجود مي آورد كه جسد آن در چندين ماه باقي مي ماند،موز در جايي كه آب شيرين و خاك مناسب و هوا شرجي باشد رشد مي كند و در عوركي،پِتّي،زرآباد،باهوكلات،باهوو پيشين در حال حاضر كشت مي شود. واين درخت پس از شش ماه از كشت ميوه مي دهد،هر موز يك خوشه از سر بيرون مي آورد وزن خوشه آن حدودا 60-70كيلو مي باشد موز زراباد به تمام نقاط كشور و حوزه خليج فارس صادر مي شود موز داراي طبيعتي بسيار سرد مي باشد و همچنين تنها در كشور ايران فقط در منطقه بلوچستان زير كشت مي رود.اين درخت زيبا براي منطقه مكران از نظر اقتصادي و جهانگردي و فضاي سبز بسيار سود مند است.

شور و نشاط انتخابات سیستان‌ و بلوچستان را فرا گرفت

فارس گزارش می‌دهد
شور و نشاط انتخابات سیستان‌ و بلوچستان را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: مردم مرزدار سیستان و بلوچستان همچنان استوار و غیرتمند در برابر نقشه‌های شوم دشمنان ایستاده‌اند و شور و نشاط وصف‌ناپذیری فضای سیستان و بلوچستان را احاطه کرده است.

خبرگزاری فارس: شور و نشاط انتخابات سیستان‌ و بلوچستان را فرا گرفت

استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های پهناور مرزی کشور همواره مورد هجوم بیگانگان از طرق مختلف قرار گرفته است اما مردان و زنان این دیار همچون رستم پهلوان در برابر کینه کهنه دشمنان استوار و پایبند به سرزمین اسطوره‌ای خود از مرزهایشان دفاع کرده و خواهند کرد.

مردمی آفتاب دیده از جنس فولاد، آنانی که با ترور و تروریست مقابله می‌کنند و هر روز ورق‌های تاریخ این سرزمین کهن با اسامی شهیدان برومندی زرین می‌شود و عظمت می‌گیرد.

حال نیز در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را آماده کرده‌اند تا فرزندان صالح، آگاه و متخصص خود را به مجلس راه دهند تا در قانون‌گذاری کشور سهیم باشند، آنها رأی می‌دهند تا خون دهها شهید به خون غلطیده این دیار اعم از سنی و شیعه بیهوده نباشد و با انتخاب بهترین‌ها، راه آن بزرگواران را ادامه دهند.

ادامه نوشته

کاندیداها از حرکت‌ های غیرقانونی برای تبلیغات پرهیز کنند

شجاعی در گفتگو با مهر:
کاندیداها از حرکت‌ های غیرقانونی برای تبلیغات پرهیز کنند
زاهدان - خبرگزاری مهر: بخشدار زرآباد گفت: کاندیداها باید قوانین تبلیغاتی را رعایت کرده و از حرکت ‌های غیرقانونی برای تبلیغات پرهیز کنند.

 

خبرگزاری فارس: 280 نفر برگزاری انتخابات در زرآباد را بر عهده دارند

 

مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 280 نفر اعم از بازرس، ناظر و عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش زرآباد را بر عهده دارند.

وی گفت: 16 شعبه اخذ رای شامل دو شعبه ثابت در مرکز شهر و 14 شعبه سیار در این بخش آرای مردم را جمع آوری می کنند.

وی افزود: هفت هزار و 500 نفر در این بخش واجد شرایط رای دادن در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

بخشدار زرآباد بیان داشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در بخش زرآباد فراهم شده است.

وی گفت: باید رعایت اصل بی طرفی در انتخابات، فراگیری روند قانونی، اعمال دقت در رای گیری و صیانت از آرای مردم از سوی دستاندرکاران برگزاری انتخابات رعایت شود.

وی افزود: بدون هیچگونه تعصبات قومی یا مذهبی باید شرایط حضور حداکثری مردم را در پای صندوق ‌های اخذ رای فراهم کرد.

شجاعی افزود: دشمن در تلاش است تا از میزان مشارکت مردم در انتخابات کاسته شود در حالی که حضور گسترده مردم در پای صندوق ‌های رای ترفندها و توطئه ‌های آنان را یکبار دیگر نقش بر آب خواهد کرد.

حوزه فرعی بخش زرآباد زیر نظر حوزه اصلی شهرستان چابهار و در کنار شهرستان های نیکشهر و کنارک است.

48 نامزد در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شدند.

استان سیستان و بلوچستان دارای 14 شهرستان، شش حوزه انتخابیه اصلی وهشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شام دادن برای انتخابات خلاف شرع است

استفتاء آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید

 

شام دادن برای رای جمع کردن در وقت انتخابات خلاف شرع است

 

باید به کسی که صلاحیت بیشتری در حفظ امانت الهی دارد، رای داد

 

بیان مطالب خلاف واقع یا اسرار منزل نامزدها درست نیست

 

استفاده از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خلاف شرع و قانون است


هرگونه اهانت به کاندیدهای رقیب شرعا حرام است

 

وعده دادن نامزدها فراتر از اختیاراتشان مصداق دروغ است

ابزاری که برای انتخاب نامزد اصلح استفاده می شود باید مشروع باشد

ادامه نوشته

ازیر بلوچ کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان است.

ازیر بلوچ کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان است

مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: فهرست جبهه متحد اصولگرایان عموما افراد ولایت مدار، کارآمد و خوبی هستند.

اعلام اسامی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در استان سیستان و بلوچستان

اعلام اسامی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، پس از بررسی های مختلف، فهرست نهایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در حوزه های مختف انتخابیه استان سیستان و بلوچستان مشخص شد.

بر این اساس در حوزه انتخابیه چابهار، نیكشهر و کنارک آقای ازیر بلوچ؛ در حوزه انتخابیه خاش، نصرت آباد، میرجاوه، كورین آقای خدابخش کرد تمندانی و همچنین در حوزه انتخابیه زاهدان، آقای حسینعلی شهریاری به عنوان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان برگزیده شدند.

شایان ذکر است شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به منظور حفظ وحدت اصولگرایان و همچنین ایجاد زمینه

مشارکت  گسترده  و نیز  رقابت  مطلوب در حوزه های انتخابیه  زاهدان، ایرانشهر، سرباز و دلگان و بخشهای بنت فنوج لاشار نامزد خود را متعاقبا معرفی می نماید. همچنین در حوزه انتخابیه زابل و زهک نیز به دلیل بالا بردن رقابت و مشارکت گسترده مردم، جبهه متحد اصولگرایان نامزدی را معرفی نمی نماید.

منبع»  http://www.jebhemottahed.ir/vdcf.0dyiw6dejgiaw.html

مهین اسماعیل زهی نامزد جوان انتخابات مجلس نهم در حوزه چابهار

خانم مهندس مهین اسماعیل زهی در سال 1360 در خانواده ای متدین و فرهنگی دیده به جهان گشودند. ایشان در سال 1361 همزمان با استخدام پدرشان در امور آب چابهار، همراه خانواده به چابهار آمدند. سپس کلیه مقاطع تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت در شهرستان چابهار پشت سر گذاشتند. به دنبال آن در سال 1380 با قبولی در رشته مهندسی زمین شناسی، به زاهدان عزیمت و در سال 1383موفق به اخذ مدرک کارشناسی شدند. پس از آن با توجه به رشته تحصیلی خویش مشغول کار در پروژه های کوچک و بزرگ متعددی در سطح منطقه و کشور گردیدند. همزمان با کار بدلیل علاقه زیاد به ادامه تحصیل، در سال 1387 با قبولی در آزمون کارشناسی ارشد در رشته مهندسی تکتونیک، مشغول تحصیل و تنها در سه ترم تحصیلی، بعنوان دانشجوی ممتاز کشوری موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد گردیدند.

سوابق، تجربیات

- همکاری در طراحی و اجرای پروژه ساختمانهای اداره کل راهداری استان هرمزگان

- ناظر کیفی ساختمانهای تحقیقاتی، آموزشی کارخانه آلومینیوم هرمزگان

- همکاری درطراحی و برآورد ساختمانهای اداره کل پست استان کرمانشاه 

- همکاری در نظارت مجتمع مسکونی شارا در پیکره سوم مسکونی منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

 - اجرای پروژه تحقیقاتی  تاثیر رویداد  زمین لرزه های نیرومند بر ناپایداری های دامنه ای در محدوده مخزن سد زیردان(چابهار)

- همکاری با مشاوران طرح جاده ترانزیتی چابهار به زرنج و دل آرام افغانستان

- ارائه مقاله تاثیر رویداد زمین لرزه های نیرومند بر ناپایداری های دامنه ای در محدوده مخزن سد زیردان چابهار در فصلنامه علمی – پژوهشی زمین شناسی كاربردی

 - همکاری با مشاوران عضو انجمن مهندسین مشاور اروپا- عضو سازمان نظام مهندسی صنایع و معادن استان سیستان و بلوچستان- عضو انجمن زمین شناسی - عضو انجمن بتن ایران - عضو مهندسین مشاور ارتاز- عضو سازمان جوانان هلال احمر- عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی  (ویژه  پژوهشگران نخبه و ممتازین)

-  اخذ گواهینامه های  حفاری و آتش باری در معادن روباز، کارآفرینی در معدن و صنایع معدنی، روش استخراج مکانیزه سنگهای ساختمانی، آشنایی با خاکهای صنعتی و کاربرد آن، استخراج معادن روباز و ...


شعار کاندیدا

عدالت اجتماعی برای تمام اقشار

ارتقاءوضعیت معیشتی و رفاهی

توسعه پایدار

اهداف و برنامه ها


•         محرومیت زدایی از مناطق روستایی براساس یکسری از شاخص های خاص از جمله تامین آب آشامیدنی، راه دسترسی و بهداشت.

•         توسعه و تجهیز متناسب امکانات پزشکی و درمانی و تامین  نیروی متخصص مورد نیاز در سطح منطقه.

•         تغییر وضعیت مالکیت اراضی 2000 هکتاری شهرستان چابهار و واگذاری عرصه به مالکین.

•      پیگیری وضعیت آب شرب شهرستان چابهار و رفع دائمی مشکل کم آبی با توجه به 400 میلیون متر مکعب آب در دسترس سدهای پیشین و زیردان.

•         توزیع متناسب و یکسان فرصت های آموزش عالی در سطح منطقه.

•         توسعه امکانات آموزش عمومی در سطح مناطق روستایی با اولویت احداث مدارس شبانه روزی دخترانه.

•         تسریع در روند گازرسانی به منطقه.

•         پیگیری احداث فرودگاه بین المللی چابهار.

•         احداث صنایع سیمان با توجه به اشتغالزایی بالا و پایدار آن و همچنین پتانسیل بالای منطقه از حیث دارا بودن ذخایر معدنی.

•         کسب مجوز و احداث صنایع پایین دستی و تبدیلی محصولات کشاورزی برای تعاونیها و سرمایه گذاران بومی در مناطق دشتیاری، زرآباد و نیکشهر.

•      احداث صنایع سردخانه ای جهت ذخیره محصولات کشاورزی در فصل فراوانی محصولات باغی و جالیزی و عرضه آن در فصل کاهش محصول، جهت جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان و مصرف کنندگان منطقه.

•         پیگیری اختصاص بخشی از درآمدهای ترانزیتی دولت در بندر چابهار جهت هزینه در مناطق محروم شهرستانهای چابهار، نیکشهر و کنارک.

•         نظارت بر تخصیص صحیح بودجه و منابع استانی به منطقه و پیگیری محقق شدن آن با توجه به حق واقعی منطقه.

•         افزایش معافیت های گمرگی بازارچه های مرزی منطقه برای مرزنشیان و تجار بومی.

•      تعامل و تبادل نظر مستمر با ائمه محترم جمعه و جماعت،شوراهای شهر و روستا جوانان،نخبگان،اندیشمندان و قشرهای مختلف مردم در جهت بررسی و حل و فصل مشکلات.

•         پیگری وضعیت اسناد سجلی و هویتی فاقدین شناسنامه بویژه در مناطق روستایی و محروم.


•         پیگیری در تسریع تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی شرکتهای پیمانکاری ارگانهای دولتی.

•         احداث سیستم فاضلاب شهری کنارک به منظور جمع آوری و هدایت پساب های شهری.

•         پیگیری بحث مسکن جوانان و نظارت بر روند واگذاری ها براساس نیاز واقعی افراد به مسکن.

•    ممنوعیت فعالیت شناورهای ترال در آبهای ساحلی منطقه.

•         احیاء منطقه گردشگری تنگ سرحه.

شناسنامه و کارت ملی برای رای‌دادن الزامی است

شناسنامه و کارت ملی برای رای‌دادن الزامی است.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که با توجه به رایانه‌ای شدن فرایند ثبت‌نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات مجلس نهم، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

به گزارش مهر،ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۸) خود درباره مدارک مورد نیاز برای رای دادن توضیحاتی ارائه کرده که متن کامل آن به شرح زیر است:

باسمه تعالی

به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌ر‌ساند با توجه به رایانه‌ای شدن فرایند ثبت نام رأی‌دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره ۷ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی دائر بر نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رأی برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه همراه داشتن کارت ملی نیز الزامی است.

فلذا از عموم هموطنان عزیز دعوت می‌شود در روز جمعه مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۰ با همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه خود، با حضوری آگاهانه و پرشور، برگ‌ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران افزوده و مجریان انتخابات را نیز در هر چه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمائید.

280 نفر برگزاری انتخابات در زرآباد را بر عهده دارند

بخشدار زرآباد:
280 نفر برگزاری انتخابات در زرآباد را بر عهده دارند

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: 280 نفر اعم از بازرس، ناظر و عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر زرآباد را بر عهده دارند.

خبرگزاری فارس: 280 نفر برگزاری انتخابات در زرآباد را بر عهده دارند

مجتبی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: از همین امروز روشن است که آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایشگاه و صحنه غیرت ایرانی‌ها و اسلام دوستی آنها خواهد بود.

وی افزود: انتخابات فرصت خوبی است تا حرکت جدید و روح تازه‌ای در کالبد رقابت‌های سیاسی دمیده شود.

شجاعی ادامه داد: در شهر زرآباد 16 صندوق اخذ رأی در زمان برگزاری انتخابات فعال خواهد بود که دو صندوق ثابت و 14 صندوق سیار هستند.

بخشدار زرآباد بیان کرد: 7 هزار و 500 نفر در این بخش واجد شرایط رأی دادن در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی ضمن اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات، فراگیری روند قانونی، اعمال دقت در رأی‌گیری و صیانت از آرای مردم را از سوی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مورد تأکید قرار داد.

شجاعی گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در شهر زرآباد فراهم است.

بخشدار زرآباد خاطر نشان کرد: کاندیداها باید قوانین تبلیغاتی را رعایت و از حرکت‌های غیرقانونی برای تبلیغات پرهیز کنند.

شجاعی ضمن اشاره به دستاوردهای نظام گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات قوت قلبی برای انقلاب و مستضعفان دنیا خواهد بود.

وی گفت: دشمن از ماه‌های اخیر با طراحی سناریوهای مختلف رسانه‌ها و چند بعدی در ابعاد داخلی و خارجی تمام انرژی خود را معطوف به این موضوع کرده که از میزان مشارکت مردم در انتخابات کاسته شود.

بخشدار زرآباد بیان کرد: با هوشیاری مردم و بیانات رهبری در نماز جمعه و همچنین حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اضلاع مختلف سناریوی دشمن از بین رفت.

کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند

امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت: کاندیداها در چارچوب انتخابات تبلیغ کرده و شایستگی خود را بازگو و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس این شهرستان اظهار داشت: ملت ایران بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حماس‌ ای دیگر خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه 12 اسفند ماه روز برگزاری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کانون توجه ملت‌های جهان قرار دارد، افزود: دشمنان پس از شکست در فتنه سال 88 در حجم وسیعی تبلیغات منفی را علیه ایران به کار بستند تا فضای  انتخابات برای کم رنگ کردن  حضور مردم  را مسموم کنند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مشارکت در انتخابات رسالت و وظیفه ما نسبت به انقلاب و خون شهدا است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مردم افراد دلسوز، دلداده انقلاب و درد آشنا را انتخاب کنند و به آنها رأی دهند.

وی کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت: کاندیداتورها در چارچوب انتخابات تبلیغ کرده و شایستگی خود را بازگو و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

امام جمعه زاهدان به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: خدا نکند که برخی افراد نسبت به حضور در انتخابات بی تفاوت باشند زیرا که  آنها تکلیف شرعی خود را در قبال این نظام انجام نداده‌اند.

سلیمانی در ابتدای خطبه دوم با تبریک روز مهندس، مهندسی را پدیده‌ای با پیشینه قدیم که رشد فزاینده دارد تشریح کرد و ادامه داد: توسعه زیر ساخت‌ها حاصل کار و تلاش جامعه مهندسی بوده که ما را به مرز خود کفایی رسانده است.

وی به نقش تربیتی در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان داشت: طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش طرح جاودانه است که در آن نخست تزکیه، تربیت و سپس تعلیم  مطرح شده که این سیستم راهبردی قطعاً تأثیرگذار است.

معرفی کاندیدای حوزه انتخابیه چابهار(ازیر بلوچ)

پایگاه اطلاع رسانی زراباد: خلاصه ای از بیوگرافی آقای ازیر بلوچ جوانترین کاندیدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای چابهار، كنارك و نیكشهر که جزو۴ کاندیدا(سیدمحمد خانزهی- مهین اسماعیل زهی- ازیر بلوچ-یعقوب جدگال)  تایید شده توسط هیات اجرایی- هیات نظارت استان و شورای محترم نگهبان است

ازیر بلوچ در تابستان سال 1358 در روستای بوتی بالا یکی از روستاهای دشتیاری دیده به جهان گشود.دوران ابتدایی را در همان روستا سپری نمود.در آن زمان با توجه به اینکه مدرسه راهنمایی در روستایش نبود برای ادامه تحصیل رهسپار شهر چابهار گردید.دوران راهنمایی و دبیرستان را با کارنامه ای درخشان در شهر چابهار به اتمام رساند. و در همین دوران به عضویت بسیج دانش آموزی نیز درآمد.سپس بعنوان سرباز معلم اعزام به خدمت مقدس سربازی گردید. یکسال از دوران خدمت سربازی خود را در روستای دور افتاده دشتیاری بعنوان

مدیر آموزگار طی نمود و سال دوم خدمت سربازی اش را با عنایت به شایستگی هایش بعنوان دبیر ادبیات دوره راهنمایی مشغول به تدریس گردید.

در اواسط خدمت سربازی در سال 1380 در کنکور سراسری دانشگاه آزاد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه واحد زاهدان پذیرفته شد. با اخذ یکسال مرخصی از دانشگاه و پس از اتمام خدمت سربازی در سال 1381 برای تحصیل دوره کارشناسی وارد دانشگاه گردید و همزمان با تحصیل در دانشگاه بعنوان کارشناس گروه رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری مشغول به کار شد.ایشان دوره کارشناسی را به مدت هفت ترم با معدل هفده در سال 1384 به پایان رساند.

در سال 1385 به استخدام سازمان زندانها درآمد و به مدت دو سال در قسمت اداری اداره زندان چابهار مشغول به خدمت بود. در این دوران همزمان با کار در اداره زندان چابهار در شیفت بعدازظهر مشغول به شغل مقدس معلمی و آموزش زبان انگلیسی دوره راهنمایی به فرزندان این مرز و بوم در مدرسه راهنمایی غیرانتفاعی عادل بود.

در سال 1387 در آزمون کارشناسی ارشد در رشته جغرافیای سیاسی پذیرفته شد. پس از اینکه اداره زندان با تحصیل و کار همزمان وی مخالفت نمود ایشان با اداره زندان تسویه حساب نموده و برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران رهسپار پایتخت کشور گردید و همچنان به تلاش و کسب علم ادامه داد. در همان روزهای اول تحصیل در تهران ایشان همزمان با تحصیل بعنوان مدیر مالی اداری یک شرکت عمرانی در قزوین به نام شرکت راهسر که پروژه مرمت و بازسازی کانال آب کشاورزی اراضی دشت قزوین به طول 90 کیلومتر را در دست اجرا داشت، مشغول به کار شد.

همچنین آقای بلوچ در دوران تحصیل کارشناسی ارشد به عضویت انجمن ژئوپولتیک ایران درآمد که در این انجمن اساتید بزرگ و بنام رشته جغرافیای سیاسی همچون دکتر عزت الله عزتی و دکتر سردار یحیی رحیم صفوی و ... اعضای اصلی این انجمن هستند و ایشان افتخار کسب تجربه و شاگردی این بزرگان را دارد.در دوران تحصیل مقطع کارشناسی ارشد ایشان به مدت سه سال در تهران و قزوین زندگی نموده اند.

همچنین ایشان در سال 1386 شرکت حمل و نقل و مسافربری دشتیارسفر را تاسیس نموده و تاکنون نیز بعنوان مدیرعامل و عهده دار مسئولیت این شرکت می باشد.

بالاخره آقای ازیر بلوچ در سی ام خرداد سال جاری با دفاع از پایان نامه اش با موضوع کارکرد مرز جنوب شرق کشور و تاثیرش بر امنیت حوزه شرق موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با استاد راهنمایی جناب آقای دکتر عزت الله عزتی و با مشاوره جناب آقای دکتر غلامحسین حیدری با معدل 5/17 گردید و همچنین قابل ذکر است از آخرین مسئولیتهایی که ایشان برای خدمت به مردم شهرستان چابهار عهده دار آن بوده اند در سال جاری بعنوان معاون فنی و آموزشی طرح عمومی سرشماری نفوس و مسکن سال 90 بوده است.

اسامی 48 نامزد نمایندگی مجلس نهم در سیستان و بلوچستان اعلام شد

اسامی 48 نامزد نمایندگی مجلس نهم در سیستان و بلوچستان اعلام شد
زاهدان - خبرگزاری مهر: اسامی 48 نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان از سوی کمیته تبلیغات و اطلاع ‌رسانی ستاد انتخابات استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اسامی 48 نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را اعلام کرد.

اسامی نامزدهای حوزه انتخابیه زاهدان:

حسینعلی شهریاری، فداحسین مالکی، ناصر کاشانی، محمد علی حیدری، محمد صبور نهتانی، حمید گلسرخی، یوسف کیخا، خداداد گرگیچ، غلامرضا باغبانی، محمد گل عیسی زایی، عبدالسلام پاکزاد و زهرا حیدری ( انصراف)

حوزه انتخابیه سیستان:

غلامرضا نوری، عباسعلی نورا، رضا نجفی، غلامرضا ضیایی، عباس میرحسینی، حسین اکبری مقدم، احمد علی کیخا، سید باقر حسینی، حلیمه عالی، مسعود میر و حسین زاهدی

حوزه انتخابیه خاش:

حمید رضا پشنگ، خدابخش کرد تمندانی، عبدالناصر ریگی، اسحق مقدم، محمد رفیع کرد سنگانی و آصف شهنوازی ( انصراف)

حوزه انتخابیه سراوان:

سعید ملازهی، هدایت الله میرمرادزهی، الیاس رضاییان زاده، موسی سپاهیان، عبدالعزیز جمشید زهی و خدابنده حسین بر

حوزه انتخابیه ایرانشهر:

غلام محمد بامری، عبدالوهاب کاویان پور، فیض الرحمان رسولی زاده، عبدالناصر درخشان، ابراهیم افرازه، حسن بامری، ولی محمد بامری، دادرحمن بامری و محمد سعید اربابی

حوزه انتخابی چابهار:

آزیر بلوچ، مهین اسماعیل زایی، سید محمد خانه زایی و یعقوب جدگال

در نهایت هشت نماینده از حوزه‌ های نمایندگی سیستان و بلوچستان با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می ‌کنند.

30 یتیم در زرآباد تحت حمایت قرار گرفته‌اند

بخشدار زرآباد:
30 یتیم در زرآباد تحت حمایت قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: با تلاش و همت کمیته امداد امام خمینی(ره) کنارک، 30 یتیم در زرآباد تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری فارس: 30 یتیم در زرآباد تحت حمایت قرار گرفته‌اند

مجتبی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: در شهر زرآباد 329 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی افزود: از این تعداد 30 نفر بدون حامی بودند که به لطف خداوند و یاری مسئولان تحت حمایت قرار گرفتند.

شجاعی ادامه داد: دستگیری از مظلومان جامعه وظیفه تمامی مسئولان و مردم است که باید همدیگر را در تمامی مسائل یاری کنیم.

وی به اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی (ره) در زرآباد اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمامی کودکان و نوجوانان بی‌‌سرپرست این شهر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند و مزایای این نهاد ارزشی بهره‌مند می‌شوند.

بخشدار زرآباد به برگزاری همایش ندای امداد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد کنارک این همایش را به منظور قددانی از لطف مسئولان در راستای همکاری با این نهاد برگزار کرده است.

شجاعی گفت: دولت تاکنون توجه ویژه‌ای به نقاط محروم جامعه داشته و این خود موجب شده تا مردم مناطق محروم و روستایی به خدمات دولت بیش از گذشته امیدوار شوند.

نخستین گردهمایی بزرگ عشایر و کوچ‌نشینان در زرآباد

صبح امروز برگزار شد
نخستین گردهمایی بزرگ عشایر و کوچ‌نشینان در زرآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایری شهرستان کنارک گفت: صبح امروز نخستین گردهمایی بزرگ عشایر و کوچ‌نشینان بخش زرآباد برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نخستین گردهمایی بزرگ عشایر و کوچ‌نشینان در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ضرغام بهادری امروز در این گردهمایی که در سالن بخشداری زرآباد برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای عشایر منطقه انجام شده است و باید اقدامات بهتری برای بهبود وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب انجام داد.

وی افزود: جمعیت عشایری بخش زرآباد 400 خانوار است که در قالب چهار کانون مشغول به فعالیت هستند.

بهادری در ادامه از اعلام آمادگی عشایر برای حضور در صحنه انتخابات خبر داد و گفت: عشایر منطقه برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارند تا بار دیگر به دشمنان اسلام ثابت کنند که همیشه از آرمان‌های نظام دفاع می‌کنند.

بخشدار زرآباد نیز در این جلسه ضمن برشمردن و تشریح وضعیت عشایر قبل از انقلاب و مقایسه آن با سال‌های بعد از انقلاب، حرکت نظام را حرکتی صعودی و جهادی در راه خدمت به عشایر و بهبود وضعیت معیشت آنان برشمرد.

مجتبی شجاعی با اشاره به صحبت معمار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلابند، گفت: عشایر نیز مانند سایر اقشار کشور آماده پرداخت هرگونه هزینه معنوی و حتی جانی برای اعتلای سرزمین ایران اسلامی هستند.

وی به سخنرانی رهبر انقلاب در زمینه عشایر اشاره کرد و گفت: اعلام آمادگی عشایر برای حضور در صحنه انتخابات نشان از بلوغ بالای سیاسی و انگیزه والای اسلامی و ملی برای خلق حماسه‌ای دیگر است.

وی عشایر را مرزبانان بی‌ادعایی عنوان کرد که در کنار خانواده خود آماده دفاع از خاک کشورشان هستند.

این گردهمایی همکاری اداره امور عشایری کنارک، شورای اسلامی شهر، بخشداری و با حضور جمع کثیری از سران عشایر و کوچ‌نشیان برگزار شد.

معرفی کاندیدای حوزه انتخابیه چابهار(سیدمحمدخانزهی)

معرفی کاندیدای حوزه انتخابیه چابهار نیکشهر و کنارک(سیدمحمدخانزهی)

پایگاه اطلاع رسانی زراباد: مهندس سید محمد خانزهی یکی از 14 نفر ثبت نام کننده حوزه چابهار نیکشهر و کنارک در مجلس نهم است که توسط هیات اجرایی و هیات نظارت استان و شورای محترم نگهبان تایید صلاحیت شده است جهت معرفی و شناخت بهتر مردم عزیز و شریف این حوزه انتخابیه بیوگرافی کوتاه از این کاندیدا از نظرتان می گذرد

مهندس سیدمحمد خانزهی متولد 1337 از شهرستان چابهار است وی فرزند علی  و متأهل دارای دو فرزند است.
تحصیلات ابتدایی تا مقطع راهنمایی را در منطقه دشتیاری گذرانده است . تحصیلات مقطع متوسطه تا دیپلم را در هنرستان صنعتی زاهدان گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم بعنوان معلم مقطع ابتدایی به استخدام آموزش و پرورش شهرستان چابهار درآمد.
محل خدمت وی در روستای کچ دشتیاری بوده که آقای محمدیعقوب جدگال نماینده محترم فعلی مردم شهرستان های چابهار- نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی، یکی از دانش آموزان وی بوده است.
برای ادامه تحصیلات تکمیلی در سال 1360 بطور رسمی و قانونی به کشور آرژانتین عزیمت نمود و در سال 1374 شمسی موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گردید.
مهندس خانزهی پس از فراغت از تحصیل برای خدمت به مردم به وطن برگشت که رزومه کاری(سوابق کاری) وی به شرح ذیل می باشد.


سوابق کاری مهندس در ادامه مطلب
ادامه نوشته

راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور
راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور رئیس جمهور، راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر به طول 282 کیلومتر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان امروز در مراسم افتتاح چند طرح بزرگ در منطقه جنوب استان با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری و استانی اظهار داشت: راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر به طول 282 کیلومتر، با اعتبار 215 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

براتعلی حسینی افزود: ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان با هدف تکمیل کریدور شمال و جنوب و برقراری ارتباط مناسب و سریع‌‌تر با سایر نقاط کشور به ویژه احیای مسیر ترانزیت به آسیای میانه از اهمیت شایانی برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین ضرورت ارتباط بین روستاها و بخش‌های مختلف استان و توسعه راه‌ها در این منطقه، آبادی‌‌های متعددی را از بن بست خارج و رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی را شتاب بیشتری خواهد داد.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه‌ اصلی چابهار ـ نیکشهر ـ ایرانشهر در سیستان و‌ بلوچستان و در جنوب شرقی کشور از حدود 14 کیلومتری محور  کنارک به سمت چابهار آغاز شده است.

حسینی عنوان کرد: طول این محور از سه راهی کنارک تا ایرانشهر، 282 کیلومتر است و قطعات یک و چهار و پل‌های بزرگ واقع شده در قطعات و  قسمتی از قطعه 9 به صورت موقت تحویل شده است.

وی گفت: با افتتاح قطعه 5، 6، 6 ب و 7 و 8 و قسمتی از قطعه 9 و تقاطع بزمان، مسیر کلی از چابهار تا ایرانشهر در مسیر عبور قرار خواهد گرفت.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عمده اهداف افتتاح این طرح، ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق شمال شرقی کشور به دریای عمان، تکمیل کریدور شمال و جنوب و برقراری ارتباط مناسب و سریع‌تر با کشورهای افغانستان و پاکستان با توجه به توسعه بندر آزاد چابهار و بنادر پزم و گواتر است.

حسینی اضافه کرد: کاهش طول مسیر نسبت به  محور قدیمی موجود به طول 85 کیلومتر با مشخصات هندسی و ایمنی به مراتب بیشتر و بهتر نسبت به محور قبلی و کاهش تصادفات و کاهش قابل توجه مصرف سوخت و زمان تردد، زمینه مناسبی را برای رشد سیستان و بلوچستان و ترانزیت شرق کشور فراهم می‌کند.

وی گفت: این محور سبب ارتباط سریع روستاها و شهرها و همچنین دسترسی سریع و آسان‌تر به مرزهای جنوبی، تقویت مرزداران این خطه و امکان ارائه خدمات بیشتر را فراهم می‌کند.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به ویژگی اجتماعی و فرهنگی این محور اشاره کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این محور، آبادی‌های بسیار وسیعی از بن بست خارج و به رشد و توسعه اجتماعی شتاب داده می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین مردم محروم این منطقه همانند مردم سایر نقاط کشور از مواهب بی‌شمار اجتماعی و فرهنگی برخوردار شده  و با شکوفایی استعدادهای خویش بیش از پیش در خدمت کشور اسلامی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با افتتاح قطعه 5 تا 9 و تقاطع بزمان، بهره‌برداری از کل محور آغاز می‌شود و بیش از 30 روستا به شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و چابهار متصل و از حیات اقتصادی تازه‌ای برخوردار که در صنعت کشاورزی، دامداری و رونق تولید خرما و امکان ایجاد تأسیسات عظیم تجاری و اقتصای مؤثر خواهد بود.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این، با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت آن از 2 میلیون تن به 6 میلیون تن، تبادل کالا بین بنادر و مرکز ایران از یک سو و تبادل با بنادر آن سوی خلیج فارس را امکان پذیر و پر رونق خواهد کرد.

برگزاری همایش بزرگ عشایر در زرآباد

برای نخستین بار انجام می‌شود
برگزاری همایش بزرگ عشایر در زرآباد

خبرگزاری فارس: همایش و گردهمایی بزرگ عشایر در زرآباد برای نخستین بار برگزار می‌‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری همایش بزرگ عشایر در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، این همایش 26 بهمن ماه به همت اداره امور عشایری کنارک، بخشداری زرآباد، شورای اسلامی بخش و شهر زرآباد برگزار می‌شود.

بررسی مشکلات و مسائل عشایر و کوچ‌نشینان، بررسی شرایط ایجاد تسهیلات مناسب برای زندگی و معیشت عشایر، بحث و تبادل نظر در زمینه راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات از عمده اهداف مهم برگزاری این همایش است.

همایش عشایر زرآباد مقدمه‌ای برای برگزاری همایشی بزرگ تر در سال آینده خواهد بود و در پایان برگزاری همایش از عشایر نمونه بسیجی تقدیر می‌شود.

همچنین مسابقه بزرگ شتر سواری عشایر به مناسبت 22 بهمن ماه برگزار شد.

گفتنی است: حضور فعال و باشکوه عشایر بخش زرآباد در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال بسیار مثال‌زدنی بود

بیشتر عشایر زرآباد به شغل شتر داری اشتغال دارند و در صورت ساماندهی مناسب می‌توانند تامین کننده بخشی از مایحتاج دامی در استان و حتی سطح کشور باشند.

برگزاری جشن بزرگ فجر آفرینان وحدت‌آفرین در زرآباد

ارسال به دوستان
امروز انجام شد
برگزاری جشن بزرگ فجر آفرینان وحدت‌آفرین در زرآباد

خبرگزاری فارس: در هشتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و هفته وحدت، جشن بزرگ فجر آفرینان وحدت‌آفرین برای نخستین بار در زرآباد برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن بزرگ فجر آفرینان وحدت‌آفرین در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، جشن بزرگ، "فجر آفرینان وحدت‌آفرین"با حضور 600 دانش‌آموز منتخب، دانشجویان ،معتمدان و رئیس‌سفیدان شوراهای بخش زرآباد و فرهنگیان در سالن فرهنگی ورزشی ولایت برگزار شد.

در این جشن گروه موسیقی آوای اصفهان و گروه موسیقی محلی کنارک به اجرای سرود در باره وحدت و انقلاب پرداختند.

در این جشن که با همکاری فرمانداری، شهرداری، بخشداری، شوراهای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برگزار شد شرکت کنندگان اعلام کردند که در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال حضوری باشکوه و گسترده خواهند داشت.

کارشناس برنامه‌کودک و نوجوان شبکه 2، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در امور دفتر اهل سنت چابهار و مدیر مسئول نشریه کودک مسلمان بلوچ از مهمانان برجسته شرکت کننده در جشن بزرگ فجرآفرینان وحدت‌آفرین بودند.

اتحاد و همبستگی مهم‌ترین ویژگی انقلاب ایران است

بخشدار زرآباد:
اتحاد و همبستگی مهم‌ترین ویژگی انقلاب ایران است

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: اتحاد و همبستگی در بین آحاد ملت ایران مهم‌ترین ویژگی بارز انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: اتحاد و همبستگی مهم‌ترین ویژگی انقلاب ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، مجتبی شجاعی صبح امروز در نشست مشترک مدیران مجتمع‌های آموزشی و معاونان مدارس بخش زرآباد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره وحدت، ایمان و اعتقادات ایرانیان است و همین امر موجب شده تا آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به جهان منتقل شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ فجرآفرینان وحدت‌آفرین در زرآباد خبر داد و گفت: این جشن بزرگ 19 بهمن ماه با حضور مهمانان برجسته کشور در شهر زرآباد برگزار می‌شود.

بخشدار زرآباد ضمن اعلام آمادگی مردم زرآباد برای برگزاری مراسم دهه فجر، از آمادگی کامل هیئت اجرایی بخش زرآباد در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

شجاعی گفت: 16 صندوق اخذ رأی کار جمع‌آوری آرای مردم را در زرآباد برعهده خواهند داشت.

شجاعی گفت: معتمدان، ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم در کنار اعضای هیئت اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروی‌های نظامی و انتظامی با آمادگی کامل به این انتخابات همچون آزمون‌های دیگر انقلاب به عنوان یک تکلیف و وظیفه دینی و ملی نگاه خواهند کرد.

بخشدار زرآباد در ادامه به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: 12 دختر از این بخش به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

پودینه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرآباد نیز در این جلسه بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی همیشه و در تمامی شرایط به انقلاب وفادار بوده و از آرمان‌های آن دفاع می‌کنند.

در ادامه فرهنگیان شیعه و سنی بخش زرآباد نیز اعلام کردند که در 22 بهمن ماه همه با هم با حضوری باشکوه و گسترده فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.

سخنان رهبری هیمنه پوشالی غرب را نابود کرد

بخشدار زرآباد:
سخنان رهبری هیمنه پوشالی غرب را نابود کرد

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: سخنان رهبری در نماز جمعه تهران هیمنه پوشالی غرب را نابود کرد.

خبرگزاری فارس: سخنان رهبری هیمنه پوشالی غرب را نابود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، مجتبی شجاعی امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های پنجمین روز دهه فجر اظهار داشت: سخنان شیرین و پر محتوای مقام معظم رهبری موجب دلگرمی ملت ایران شد و توصیه‌های و پند‌های حکیمانه رهبری وحدت را در بین اقوام ایران قوت بخشید.

وی افزود: دشمن برای ملت ایران برنامه‌ریزی کرده بود که سخنان مقام معظم رهبری برنامه‌های آنان را در هم ریخت.

بخشدار زرآباد به طرح‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح اداره آب و فاضلاب شهری در زرآباد، افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر با تجهیزات کامل، افتتاح پاسگاه پلیس شهری و راهور با اعتبار 130 میلیون ریال از محل مساعدت‌های مردمی جذب شده توسط بخشداری،افتتاح ساختمان ثبت احوال زرآباد از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده امروز در زرآباد بود.

شجاعی گفت: افتتاح پنج طرح و پروژه کشاورزی از جمله استخر آب، کلنگ‌زنی اورژانس بین راهی سند سر افتتاح چند طرح اشتغالزایی، افتتاح طرح هادی روستای ببندینی، رونمایی از دو کتیبه مجسمه در ورودی و خروجی شهر، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهر زرآباد از دیگر طرح‌هایی بود که امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بخشدار زرآباد از برگزاری جشن بزرگ  فجرآفرینان وحدت‌آفرین در 19 بهمن ماه خبرداد و گفت: این مراسم با حضور مهمانانی از سطح کشور به طور بسیار با شکوهی برگزار خواهد شد.

عکسی از قبر شنبه دراز

عکسی از قبر شنبه دراز
شنبه که جد تعداد زیادی از مردم کاروان میباشد دارای قدی طویل بوده است که از آن رو به شنبه دراز مشهور شده است .
ادامه نوشته